90% van alle hielspoor klachten worden opgelost met Shockwave therapie!!

Shockwave therapie versnelt het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, het metabolisme te stimuleren en de bloedcirculatie te verbeteren.

Shockwave therapie verwijst naar hoogenergetische geluidsimpulsen die zich als golven dwars door een medium heen verplaatsen (water, lucht of een vaste stof)

Shockwave therapie wordt toegepast voor de behandeling van pijnlijke zones en wordt uitgevoerd door speciaal daarvoor opgeleide fysiotherapeuten.

Hoe wordt shockwave therapie uitgevoerd?

Voorafgaand aan de shockwave therapie vindt een echografie plaats, waarbij zichtbaar wordt waar het probleem zich bevindt.

Op basis van die informatie lokaliseert de fysiotherapeut de pijnzone en brengt een gel aan. Dan dient hij shockwaves toe door het behandelpistool over de pijnzone te bewegen.
Voor welke klachten is shockwave therapie geschikt?

• Hielspoor
  • Schouderverkalking
  • Tennis- en golfers elleboog:
  • Achillespees ontsteking
  • Kniepees ontsteking
  • Dupuytren contractuur
  • Schouderpijn met/zonder bewegingsbeperking
Een voorbeeld

Bij een hielspoor lokaliseren we met Echografie de verkalking die de hielspoor veroorzaakt.
Vervolgens behandelen we het hielspoor met 3 keer Shockwave therapie.
Vòòr de 4e Shockwave therapie maken we opnieuw een Echo, om te controleren wat het resultaat is en om het verdere behandelplan te bepalen.

Bij hielspoor is maximaal 6 keer toepassen van Shockwave therapie doorgaans voldoende

Voor meer informatie bel 0320 26 5000 of mail naar info@topfit-fysiotherapie.nl